| La PTP denuncia una reducció de servei del 50 % en la línia d'autobús Tarragona - Reus, que ha passat temporalment a tenir una freqüència de 30 minuts | |
|
|
| PTP Comunicats i presentacions - Camp de Tarragona | |||
| Escrit per PTP | |||
| divendres, 30 de desembre de 2011 10:07 | |||
|
■ L'horari que s'està aplicant no figura ni a la pàgina web de l'empresa concessionària ni a la del Departament de Territori i Sostenibilitat, ni a la de l'ATM del Camp de Tarragona. A data d'avui, no hi ha informació dels horaris temporals per als usuaris a cap de les parades intermèdies ni estan exposats als taulons d'anuncis de l'estació d'autobusos de Tarragona i Reus. ■ La PTP recull nombroses queixes dels usuaris, que s'han vist afectats en els seus desplaçaments laborals. El període de 30 minuts entre expedicions resulta dissuasiu per a la utilització del servei públic entre les dues ciutats. ■ La PTP demanarà als serveis territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat un aclariment sobre si la reducció de servei ha estat autoritzada per l'administració de la Generalitat; i sol·licitarà que almenys es mantingui la freqüència habitual en les franges horàries d'entrada i sortida dels llocs de treball.
Tarragona, 30 de desembre de 2011. La PTP manifesta la seva preocupació per la forta retallada en el servei en la línia interurbana entre Reus i Tarragona, que ha passat de tenir una freqüència de pas de 15 minuts en dia laborable a l'actual de 30 minuts. Malgrat que es tracta d'una reducció temporal, la PTP considera que l'horari que s'està aplicant és insuficient per al volum de la mobilitat existent entre les dues ciutats, i desincentiva l'ús del transport públic en front del vehicle privat. Hispano Igualadina, empresa concessionària del servei, ha imposat des del dia 27 i fins el dia 5 de gener una forta reducció del servei. Malgrat el descens d'usuaris propi d'un període no lectiu, la freqüència resultant resulta insuficient per atendre en condicions acceptables les necessitats de la població activa que es desplaça entre les dues ciutats del Camp. A més, la manca d'informació ha agreujat les conseqüències del retall en el servei. Tant a la pàgina web de l'empresa (http://www.igualadina.com/), a la del buscador del transport públic del Departament de Territori i Sostenibilitat (http://mou-te.gencat.cat/) o a la de l'ATM del Camp de Tarragona (http://www.atmcamptarragona.cat/) hi figuren els horaris sense reducció. No hi ha informació dels horaris a les parades intermitges ni a les estacions d'autobusos de Tarragona i Reus.. La PTP sol·licita als serveis territorials del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, administració de qui depèn la gestió i el control de les línies interurbanes d'autobús, la comprovació de que el servei prestats s'ajusta a les condicions establertes a la concessió, i posi en marxa les mesures correctores adients en cas d'incompliment. D'altra banda, planteja que la reducció de serveis en període no lectius es faci amb una adequada informació per als usuaris i mantenint en tot cas una freqüència normal de 15 minuts en les franges horàries corresponents a l'entrada i sortida de la feina , imprescindible per a que els transport públic entre Tarragona i Reus pugui ser atractiu per als usuaris.
Per més informació i/o per obtenir talls de veu sobre la nota de premsa, podeu dirigir-vos a: Daniel Pi Noya Delegat de la PTP al Camp dpi@transportpublic.org
|


